2013. július 24., szerda

Mozis sajtos kerek "perec" - SAD 17. forduló


A SAD - Süss, Alkoss, Díszíts! játék 17. fordulója Zsófihoz került, témául a gyermekkor ízét választotta.
Ezzel a "pereccel" most egy kicsit csalok, mert én biztosan nem ettem ilyet gyerekkoromban, csak később (nálunk a moziban szerintem csak a szotyi- és tökmaghéj ropogása hallatszott ... :D), de biztos sokan ettek ilyet kiskorukban moziban, állatkertben vagy vásárokban.
És hogy miért lett kerek perec? Egyszer már volt egy perec próbálkozásom (sós kerek perec), de már ott sem tudtam rendesen összehajtogatni a tésztát, ez viszont annyira lágy (kb. mint a fánktészta), hogy egyből a pogácsaszaggatót vettem elő hozzá. Úgyhogy szegény "perecemet" többen lepogácsázták :) De tulajdonképpen praktikusabb ez a forma nassoláshoz, kerti partihoz és több fér egyszerre a sütőbe is :)

Hozzávalók:
40 dkg kenyérliszt (én ehelyett is finomlisztet használtam)
10 dkg finomliszt 
2,5 dkg élesztő
3 dl meleg víz
5 dkg cukor
5 dkg tejpor
1,5 teáskanál só
1 tojás
5 dkg vaj
a lekenéshez:
1 tojás
5 dkg reszelt sajt (vagy napraforgómag)

Elkészítés:
A liszteket elkeverjük. 
A közepébe kis mélyedést készítünk, beleszórjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és ráöntjük a meleg vizet.
15 percig állni hagyjuk, ezalatt felfut az élesztő.
Hozzáadjuk a tojást, vajat, tejport és a sót és jól összedolgozzuk, dagasztjuk. Lágy tésztát kapunk.
1 órán át meleg helyen kelesztjük.
Jól meglisztezett gyúródeszkán átgyúrjuk, kinyújtjuk, majd lisztes pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Ha perec formát szeretnénk, akkor kb. 80-90 cm-e hurkákat kell sodorni, abból lehet szép perecformákat készíteni (ezt nem próbáltam ki).
Sütőpapíros tepsibe rakjuk és újabb 1 órát pihentetjük.
Megkenjük tojással és megszórjuk sajttal (vagy napraforgómaggal).
210 °C-ra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt aranyszínűre sütjük.


Forrás: http://tucsokbogar.blogspot.hu/2011/06/mozis-perec-sajttal.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...