2013. július 18., csütörtök

Sárgabarackos-csíkos kekszes krémes



Aki még nem próbálta a kekszes krémest, annak kötelező darab :) Aki meg próbálta, annak szerintem eszébe jut, de miért nem evett ilyet régóta ...
Egyébként én is még csak egyszer készítettem ilyet vaníliás-kakaós csíkos változatban, ezt a csíkozós "hagyományt" folytattam most barackos csíkokkal. Extra finom! :)

Hozzávalók:
kb 30 dkg négyzet alakú háztartási keksz
1,5 cs vaníliás pudingpor
2 tojás (nekem most csak 1 volt, azzal is működik)
7 ek cukor
1 ek liszt
12,5 dkg margarin
7 dl tej
fél cs zselatin
1 bögre sárgabarack

Elkészítés:
A pudingport, zselatint, tojássárgáját, cukrot és lisztet kevés tejjel csomómentesre keverek, majd hozzáadva a többi tejet sűrűre főzzük. 
A tűzről levéve, ameddig még forró, belekeverjük a margarint, kétfelé osztjuk, az egyik felébe az apróra vágott sárgabarckot is beletesszük és azután mindkettőbe a tojások kemény habbá vert fehérjét (felel-fele arányban).
Egy tepsi aljába egymás mellé rakjuk a kekszeket és rákanalazzuk az egyik krémet (ne öntsük, mert feljöhet a keksz), majd óvatosan a másik krémet és a tetejét is kirakjuk kekszekkel. Én most három réteget próbáltam kihozni, de talán a csak kettő látványosabban elkülönül.
Hűtőbe rakva 1 nap múlva megpuhul a keksz és a kekszek szélei mentén szeletelhető.
A krém állaga olyasmi, mint a cukrászdai krémesnek.
Kisebb méretű tepsihez elegendő ez a mennyiség, egy gáztepsihez kb. a duplája kell.






4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Koszonom :) ennek a fotoival kivetelesen en is egeszen elegedett voltam :)
      Az izevel is :)

      Törlés
  2. Szeretem a kekszes sütiket. Szoktam készíteni én is , de nem gyümölccsel. Meg fogom próbálni, mert nagyon mutatós és persze a gyümölcs csak javíthat az ízén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, miutan haromfele variacioban kiprobaltam, szerintem ez a barackos valtozat volt a leg... Mar gondolkodok a kovetkezon ... :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...