2013. április 3., szerda

Sokmagvas ropogós


Húsvét hétfőre pikniket terveztünk már jóval a dátum előtt. Csak az időjárás kicsit mást tervezett. Mi meg kezünket ökölbe szorítottuk és középső ujjunkat kecsesen felmutattuk, lett belőle indoor piknik :) 
Kellett valami sós rágcsa, kerestem sajt nélküli receptet, mert sajtot elfelejtettem venni. A sok magtól nagyon jó ropogós lesz. Én a megadott mennyiségeket harmadoltam, így is épphogy befért egy gáztepsibe.

Hozzávalók:
15 dkg lenmag
20 dkg szezámmag
15 dkg földimogyoró felaprítva
50 dkg liszt
10 dkg vaj
0,5 dl olaj
fél csomag sütőpor
1 ek só (nálam fokhagymás só volt)
kb 2 dl sör (én sör helyett több tejfölt tettem bele)
1-2 ek tejföl

Elkészítés:
A lisztet, sütőport, sót és a magokat összekeverjük.
Hozzáadjuk a vajat, olajat, tejfölt és sört és jól összegyúrjuk. 
A sört óvatosan adagoljuk, nehogy túl híg legyen a tészta.
Kb. fél cm vékonyra nyújtjuk és csíkokra vágjuk.
Sütőpapíros tepsiben 180 °C-ra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt aranybarnára sütjük. Sütés közben egy picit megnőnek.



"tálalási javaslat" a la Móni :D

Forrás: http://www.nosalty.hu/recept/sokmagvas-ropogos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...