2013. augusztus 16., péntek

Fahéjas csiga süti - cinnamon roll cake


Amikor Dinánál megláttam a cinnamon roll cake receptjét, rögtön tudtam, hogy ez nekem kell, pedig teljesen másfél sütit keresgéltem, de szó szerint "ezt dobta a gép" :)
Hát, van benne "anyag" bőven, liszt, cukor, vaj, nem egy fogyókúrás édesség, de nagyon finom és az az átható fahéjillat, ami terjeng már sütés közben a lakásban ... :)

Hozzávalók:
(1 bögre = 2,5 dl)
tésztához:
3 bögre liszt
fél tk só
1 bögre cukor
1 cs sütőpor (10 g)
1,5 bögre tej
2 tojás
1 cs vaníliás cukor
fél bögre olvasztott vaj (kb 10 dkg)
fahéjas részhez:
1 bögre lágy vaj
1 bögre cukor (barna)
2 ek liszt
1 ek fahéj
mázhoz: (Dina ezt az adagot felezte, én is így tettem)
1 bögre porcukor
2,5 ek tej
1 cs vaníliás cukor

Elkészítés:
tészta:
A száraz hozzávalókat és a nedves hozzávalókat külön-külön összekeverjük, majd az egészet egybe.
Kivajazott tepsibe öntjük.
fahéjas rész:
Összekeverjük a hozzávalókat is kis halmokban rádobáljuk a tésztára.
Egy késsel "örvényeket" húzunk a fahéjas "cuccból", így kicsit márványos hatású lesz a tészta. Azt hiszem, lehet bátrabban is csinálni, mint én, úgy a tészta rész jobban összekeveredik a fahéjassal.
170 °C-ra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt megsütjük. Ne süssük túl!
máz:
Összekeverjük a hozzávalókat és a még forró tésztára locsoljuk.
Amikor megköt, lehet szeletelni.
Próbáljátok ki langyosan is, nekem egy sor rögtön "elillant" a tepsiből így ... aztán mozdulni sem tudtam :D

                                                         folyamatábra :)



 amikor a felkelő nap fénye megcsillan a Madárka csőrén ... :D - hajnali photoshooting :)


5 megjegyzés:

  1. Wá, de jó az a sorozat, amikor csőri felzabálja, aztán meg néz gömbölyűn! :D Ugye, hogy mennyire? :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett nálad is! :) Jól is jönne most egy-két szelet. :D
    Én is elkészítettem a múlt héten és nagyon ízlett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tied is szuperul nez ki! Nem is ertem, hogy eddig hogy nem vettem eszre ezt a sutit a kulonbozo blogokon ...

      Törlés
  3. Szeretem a fahéjas édességeket, azt hiszem ki kéne próbálnom :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...