2012. február 23., csütörtök

Lila vargabéles



Gondoltam, feldobom egy kicsit a vargabélest, a szeder már úgyis nyár óta várakozott a fagyasztóban ...


Hozzávalók:
kb 15 dkg cérnametélt
30 dkg túró
10 dkg cukor
2 tojás
5 dkg vaj
1 citrom héja
1 cs vaníliás cukor
1 nagy marék szeder

Elkészítés:
A cérnametéltet enyhén sós vízben pár perc alatt megfőzzük, majd leszűrjük.
A túrót, 5 dkg cukrot, a puha vajat, a reszelt citromhéjat, a tojássárgákat és a szedret jól elkeverjük.
A tojásfehérjéket 5 dkg cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a túrós masszát.
Egy kisméretű tepsit/jénait kivajazunk, beleöntjük a krémet és elsimítjuk.
180 °C-ra előmelegített sütőben 40-50 percig sütjük.
(Én kicsit sok tésztát tettem fele, majdnem 20 dkg-ot, legközelebb csökkentem a mennyiséget, a tojások is átlag alatti méretűek voltak, szóval tésztásabb lett, mint szerettem volna.)
A tepsi aljára és a tészta tetejére tehetünk réteslapot is.





Afraa blogszülinapjára játékot hirdetett a "legnyam-nyammabb" ételekről, miszerint látszódnia kell a fotón, hogy mennyire finom, mennyire gyorsan elfogy... Nyilvánvaló, hogy a madaram a leggyorsabb, aki ráront először az édességekre :) Én meg nem is vagyok annyira fotogén, mint ő, úgyhogy CSŐRE töltött fényképezőgéppel vártam ...


... és nem kellett sokáig várnom, mert ő meg CSŐRRE töltve várakozott ;-)

Forrás: http://www.ritakonyhaja.hu/nassolda/egy-tepsi-sutemeny/1453-vargabeles-recept.html

3 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi, nagyon tetszik a recept is, meg persze a madárkás "nyami-nyami" fotó is :))))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, azt hiszem nálunk is nagyon hamar elfogyna....:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...