2012. május 2., szerda

Marcipános almatorta


Hozzávalók:
50 dkg alma
10 dkg marcipán lereszelve
fél citrom leve és reszelt héja
125 g vaj
3 tojás
fél vanília kikapart magja
15 dkg liszt
1 tk sütőpor
késhegynyi fahéj
esetleg pár csepp mandulaaroma (átlátszó)

Elkészítés:
Az almákat megpucoljuk, kimagozzuk, nyolcadokra vágjuk és megforgatjuk citromlében.
A vajat a cukorral és a reszelt marcipánnal kikeverjük, majd hozzáadjuk a vaníliát, sót és a tojásokat. Én pár csepp mandulaaromát is tettem bele, hogy jobban érződjön a marcipáníz.
A liszt, sütőpor és fahéj keverékét hozzáadjuk a tojásos masszához.
Kivajazott, kilisztezett formába öntjük és elrendezzük a tetején az almákat.
180 °C-ra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt megsütjük.
Másnapra az almák zsugorodhatnak egy picit, így érdemes a tálalás napján megsütni.
A kis almákat színezett Hamis marcipánból és némi gumicukorból (levelek) készítettem.

Ezzel a recepttel neveztem Verus konyhája játékára.









Forrás: http://kajapiazongora.blog.hu/2012/03/26/marcipanos_almatorta_recept

Ezzel a recepttel nevezek a Megfőzlek blog kedvenc őszi-téli süteményes játékára.

3 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Oh, hát velem is ezt tette ... először csak ő kacsintgatott, aztán sokáig én is szemezgettem vele, végül az enyém lett ;-)

      Törlés
  2. Gyönyörű lett :-) Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...