2013. február 16., szombat

Kubai salsa láz és kubai kenyér


38.3 °C ... ekkora lázban voltam (vagyok), hogy kenyeret sütök :) A kubai - és nem csak a kubai - salsától pedig már 7. éve lázban vagyok. Így amikor megláttam a kubai kenyér receptet és nem is tűnt bonyolultnak, tudtam, hogy el fogom készíteni. A láz miatt most a salsa helyett maradt az otthonlét, két fekvés között meg is sütöttem. 

Hozzávalók:
0,5 kg liszt
2,5 dkg élesztő
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
300 g forró víz
szezámmag



Elkészítés:
A lisztet, sót, cukrot összekeverjük, belemorzsoljuk az élesztőt. Ráöntjük a forró vizet és gyorsan összegyúrjuk.
Opcionálisan leégetjük a kezünket az átforrósodott keverékkel :D
Kötelező jelleggel kubai salsazenét hallgatunk ráhangolódásképpen :)




Rugalmas, puha tésztát kapunk.
Olajjal kikent lábasba rakjuk, lefedjük és 30 fokos sütőbe tesszük 15 percre.
A sütőből kivéve kissé megformázzuk, sütőpapíros tepsire rakjuk, vizes kézzel átsímogatjuk, megszórjuk szezámmaggal és éles késsel keresztben megkarcoljuk.
Visszatesszük a 30 fokos sütőbe úgy, hogy a sütő aljába egy edénybe 1 liter forró vízet teszünk. A sütő hőfokàt felvesszük 200 fokra és 40-45 percig sütjük.

Végezetül itt egy rueda is, ez egy kubai salsa körtánc, ahol egy leader mondja be a figurákat, így bulikban is lehet táncolni. Versenyeket is rendeznek ebben a kategóriában. Itt viszont most minden extra nélkül "csak" táncolnak:



amikor én is részt vettem egy rueda versenyen ...
salsa Temesváron
salsa Hawaii-on ... vagyis a Balatonnál
salsa a strandon
salsa majdnem a földön koppanó fejjel
salsa törött kulcscsonttal :)

Salsa bárhol, bármilyen körülmények között :) Azt hiszem, a képeken látszik, hogy nem kifejezetten egy szomorú dolog ez, próbáljátok ki...! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...