2012. április 6., péntek

Ragacsos kókusztorta


Hozzávalók:
piskótához:
125 ml étolaj
105 g kristálycukor
85 ml tej
2,5 db tojás (nálam 3 db kisebb volt)
150 g finomliszt
100 g kókuszreszelék
3 g sütőpor
1 db vaníliarúd
sziruphoz:
150 ml víz
150 g kristálycukor

Elkészítés:
Kivajazunk és megszórunk kókusszal egy 18 cm-es tortaformát (én egy szilikonos piteformát használtam).
A tojást habbá verjük a vaníliarúd magjaival és a cukorral.
Alacsonyabb sebességel, de folyamatos kevergetés mellett hozzácsorgatjuk az olajat, majd még lassabb fokozaton a tejet.
Végül kis részletekben hozzadjuk a liszt-kókusz-sütőpor keverékét.
Itt tényleg olyan ragacsos lesz a tészta, nem lehet önteni, én kicsit kézzel is egyengettem a formában, hogy egyenletes legyen az eloszlás.
170 °C-ra előmelegített sütőben 35 percig sütjük.
Amíg sül a tészta a cukorból és vízből szirupot főzünk, amit a még forró tortára kanalazunk (én megszurkáltam a tortát, hogy minél jobban felszívja a szirupot).
1 napra a hűtőbe tesszük állni.
A tetejét kókusszal megszórjuk vagy csokival leöntjük. Jó tömény sütemény, így talán nem fogy el pillanatok alatt (na nem az íze miatt).










Forrás: http://desszert.eu/ragacsos_kokusztorta_recept

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...