2012. október 15., hétfő

Tarte au citron - Enni határok nélkül




Edi hirdette meg blogjában az Enni - határok nélkül játékot, melyben egymásnak különböző tájegységeket, országrészeket kellett megadni, innen kellett valamilyen receptet választani.
Zsuzsatol Provance-t kaptam, amit utólagos engedelmével kibővítettem Franciaországra... Mert ugye legyen édesség, de főként levendulás sütiket találtam provance-i témakörben, annak meg a szagát (illatát) se szeretem túlzottan. Így készült végül francia citromtorta, azaz tarte au citron.
Tőlem Gionetta a kubai konyhát kapta a salsaimádatom miatt, kiváncsi vagyok, mit fog sütni-fozni.

Hozzávalók:
tésztához:
25 dkg liszt
15 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tojás
1 vaníliás cukor
citromkrémhez:
1 doboz cukrozott sűrített tej (397 g)
3 tojás
12,5 cl citromlé

Elkészítés:
A tésztához valókat osszegyúrjuk és folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük 2 órára.
A krémhez a sűrített tejet és a tojást összekeverjük és a citromlevet apránként hozzáadjuk.
Kivajazott, kilisztezett formába nyomkodjuk a kinyújtott tésztát és 160 fokos sütőben 20 percig sütjük.
180 fokra emeljuk a hőmérsékletet és a tésztára öntjük a krémet, majd meg 10 percig sütjük, amíg kocsonyás állagot nem kap.
Kb. 2 órás hűtés után szeleteljük.
Normális képet nem sikerült csinálnom róla :S

Ízben nagyon hasonlít erre a citromtortara.





Forráshttp://www.dunakanyarregio.hu/index_article.php?cikk=3688


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...