2012. február 20., hétfő

Gülüszemű citrusos-marcipános muffin



Hozzávalók:
2 bögre liszt
1,5 bögre tej
15 dkg vaj
2 tojás
1 cs só
10 ek cukor
1 ek vaníliás cukor
1/2 cs sütőpor
reszelt narancs/citromhéj ízlés szerint (minél több, jó púpozott evőkanállal simán mehet bele :))

Elkészítés:
A vajat megolvasztjuk (egy részével ki lehet kenni a muffinpapírokat - én nem tettem, nem is ragadt bele a muffin, csak egy vékony réteg maradt a papíron), a maradékhoz hozzáadjuk a cukrokat és a sót és jól elkeverjük.
Ezután beletesszük a tojásokat, tejet és a sütőporos lisztet, végül a narancs/citromhéjat).
A formákba öntjük és aranysárgára sütjük (tűpróba).

Az arcokat, szemeket, orrokat Hamis marcipánból készítettem, ételszínezékkel és kakaóval színeztem meg. Az alaparcszínt még amíg meleg volt a marcipán, úgy kentem rá, így szépen el lehet oszlatni, a szemeket és orrokat előre elkészítettem, ezeket gyorsan beleállítottam a langyos masszába, így szilárdult meg. (Flóra, nem tudok leállni a hamis marcipánoddal! :)) 

Konyhalál Facebook oldal: itt :)






Forrás (kissé átalakítva): http://levinmodra.blogspot.com/2011/07/marcipanos-kandirozott-narancsoshejas.html

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó az elnevezése és a kivitelezése is nagyon finom lehetett! Légyszíves nézzél be hozzám szeretnék neked egy díjat adni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm szépen! A díjat meg pláne! :)

      Törlés
  2. Nagyon jópofa :) Csak nem a SAD-ra gyúrsz? :DD
    (én is lassan :))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! :)
    De-de, SAD-ra készülök (ők csak úgy, versenyen kívül), úgyhogy mostanában muffinok/cupcake-ek gyártódnak :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon cuki muffinok, gratula! És aranyos a vakondod is - megtaláltam a vakondtúrás tortádat - és milyen ötletes az, ahol már csak a lába látszik ki a túrásból! :-)

    VálaszTörlés
  5. Mi mindenre jó ez a hamis marcipán.:D Azt hiszem, én is kipróbálom így majd valamelyik muffinon, mert tök jó ötlet. Nagyon tetszik az összes muffinod (cupcaked)!:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...