2012. április 17., kedd

Marcipán ízű szívkeksz leánybúcsúra


Azt gondoltam, hogy nálam nem lesz szivecskés süti, meg valentin-nap, meg ilyenek "tüntetőleg" olyan kiszúrócsomagot sem vettem, amiben szív alakú forma van, de aztán most egy barátnőm közelgő esküvője miatt meggondoltam magam, hogy erre az alkalomra mégiscsak a szív lenne az igazi :)

Hozzávalók:
75 g szobahőmérsékletű vaj
100 g cukor
1 tojás
1 teáskanál mandulaaroma (átlátszó)
275 g liszt
1 kk sütőpor
1 kk só
piros ételfesték

Elkészítés:
Robotgéppel habosra keverjük a vajat, majd jól elkeverjük benne (kb 2-3 percen keresztül) a cukrot is.
Ezután jön a tojás, majd az aroma és a színezék.
A liszt, sütőpor és só keverékét hozzáadjuk a vajas részhez.
Légmentesen lefedve kb 1 órára a hűtőbe rakjuk, majd kinyújtjuk - itt újra be lehet tenni a hűtőbe-, majd kiszúrjuk - itt újra hűtjük kb 10 percet. (Én csak az elején hűtöttem, de hűtéssel jobban tartja a formáját.)
170 °C-ra előmelegített sütőben 8-12 percet sütjük vigyázva, hogy nehogy túlsüljön a széle.
Légmentesen becsomagolva 1 hónapig eltartható.
Amikor még meleg, akkor raktam rá a formázható csokiból előre megformázott betűket, így enyhén megolvad, rá lehet a kekszre kicsit nyomni és odatapad.


Csaba+Ildikó


Cs + I + a mosolygó násznép :)









Forrás: http://tortadiszites.blogspot.com/2012/04/tokeletes-keksz-receptje.html

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...